Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Niekrewicz Agnieszka Anna
(3)
Walczak Bogdan (1942- )
(2)
Żurawska-Chaszczewska Jowita
(2)
Becker Jarosław
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Internet
(3)
Język
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Memy internetowe
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Systemy wspomagania decyzji
(1)
Technika
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [169]-178.
Teoria decyzji opisuje i objaśnia zachowania złożonych systemów (np. systemu gospodarczego składającego się z ludzi, zasobów materialnych, finansowych i informacyjnych). Teoria ta ukształtowała się przede wszystkim na gruncie doświadczeń grupy badań operacyjnych. Głównym przedmiotem jej zainteresowania są metody i techniki podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 33 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Książka
W koszyku
Na okładce i grzbiecie podtytuł: wpływ kultury współuczestnictwa na język i sztukę.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie angielskie przy artykułach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56606 (1 egz.)
Kaucja: 28,82 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-119, wykaz aktów prawnych s. 119-120.
Przedstawione Czytelnikom opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej, przedstawione zostało przedszkole jako instytucja uzupełniająca funkcje rodziny, a szczególnie funkcję edukacyjną, ukazując przy tym dziecko jako zaciekawionego badacza, który w swoisty dla siebie sposób - bada, bawi się, pyta. Podjęto tu także próbę ukazania znaczenia przedszkola dla dziecka, społeczeństwa i państwa, podkreślając tym samym jego wartość ogólnospołeczną, a chcąc przełamać, dość powszechny jeszcze, sposób patrzenia na przedszkole jedynie jako miejsce będące swoistą "przechowalnią" dzieci, w czasie pracy ich rodziców. Podkreślono także rolę nauczyciela i wskazano jak dużo może pomóc, w odkrywaniu świata przez dziecko, mądry, dobrze wykształcony i przygotowany do pracy pedagog.W drugiej części opracowania podjęta została natomiast problematyka kształtowania się tożsamości dziecka w przedszkolu oraz podjęto zagadnienie edukacji wielokulturowej w edukacji najmłodszych. Autorka ukazała, w jaki sposób dziecko odkrywa odpowiedź na pytanie "Kim jestem?". Ukazuje, jak buduje ono własną tożsamość, mierzy się ze stereotypami i uprzedzeniami, wskazuje też rolę nauczyciela, który może mu w zdobywaniu tej trudnej wiedzy pomóc.
1. Przedszkole jako instytucja edukacyjna * 1.1. Przedszkole jako pierwszy szczebel edukacji * 1.2. Zasady edukacji przedszkolnej * 1.3. Funkcje przedszkola * 1.4. Cele edukacji przedszkolnej * 1.5. Obszary edukacji przedszkolnej * 1.6. Wybrane metody nauczania-uczenia się w przedszkolu * 1.7. Znaczenie przedszkoli dla rozwoju społeczeństwa i państwa * PROBLEMY - DYSKUSJE -NIEPOKOJE * 2. Dziecko w przedszkolu - o potrzebie odkrywania, zabawy i rozwoju * 2.1. Przedszkolak - zaciekawiony światem badacz * 2.2. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dzieci * 2.3. Znaczenie przedszkola dla rozwoju dziecka * 2.4. Rola nauczyciela w poznawaniu świata przez dzieci * PROBLEMY - DYSKUSJE -NIEPOKOJE * Beata A. Orłowska * Tożsamość i wielokulturowość - zaniedbane zagadnienia * w edukacji przedszkolnej * 3. Kim jestem? Kształtowanie tożsamości dziecka * 3.1. Pojęcie tożsamości i jej rodzaje * 3.2. Lokalność, regionalizm i tradycja w procesie kształtowania tożsamości * 3.3. Wykorzystanie edukacji w procesie kształtowania podstaw * tożsamości dziecka * 3.4. Stereotypy i uprzedzenia * 3.5. Tożsamość na pograniczu kulturowym * 3.6. Rola nauczyciela - wychowawcy w konstruowaniu tożsamości dziecka * PROBLEMY-DYSKUSJE-NIEPOKOJE * 4. Dziecko w świecie innych kultur * 4.1. Wielokilturowość w przedszkolu * 4.2. Edukacja międzykulturowa * 4.3. Pograniczepolsko-niemieckie jako obszar * wielokulturowych doświadczeń dla dzieci * 4.4. Zespół wielokulturowe w przedszkolu - problemy i dylematy * PROBLEMY - DYSKUSJE - NIEPOKOJE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18025 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej